RLS Legal & Tax Advice

Aktualności

28 lut

Zmiany w doręczaniu pism klientom posiadającym profil na PUE/eZUS

Nowe zasady doręczeń od 15 stycznia 2025 r.

 

Od 15 stycznia 2025 r. na portalu PUE/eZUS dostępne są funkcje związane z e-Doręczeniami.

 

Klientom, którzy mają profil na PUE/eZUS oraz adres do doręczeń elektronicznych wpisany do Bazy Adresów Elektronicznych (BAE), ZUS przekazuje pisma wymagające potwierdzenia nadania lub odbioru na ten adres.

 

Dodatkowo każde pismo wysłane na e-Doręczenia jest również dostępne na profilu klienta w PUE/eZUS, gdzie trafia do skrzynki odbiorczej w sekcji dokumentów odebranych. Takie pisma są oznaczone jako „pismo z ZUS na e-Doręczeniach”.

 


Zmiany dla klientów bez adresu do doręczeń elektronicznych

Nowe zasady dotyczą również klientów, którzy nie mają adresu do doręczeń elektronicznych, ale umocowali pełnomocnika (lub kilku pełnomocników) do załatwiania spraw przez PUE/eZUS.

 

  • Jeśli klient (mocodawca) posiada pełnomocnika, pisma wymagające podpisania Urzędowego Potwierdzenia Odbioru (UPO) trafiają najpierw do profilu pełnomocnika. Dopiero po ich odbiorze przez pełnomocnika (podpisaniu UPO), pismo staje się widoczne na profilu klienta.
  • Pisma niewymagające potwierdzenia odbioru (UPO) nadal są dostępne w skrzynce odbiorczej zarówno u klienta, jak i u pełnomocnika, jak miało to miejsce wcześniej.

 


Podstawa prawna:

 

  • art. 40 § 2 ustawy z 14 czerwca 1960 r. – Kodeks postępowania administracyjnego (tekst jednolity: Dz.U. z 2024 r., poz. 572),
  • art. 71ab ust. 1a ustawy z 13 października 1998 r. o systemie ubezpieczeń społecznych (tekst jednolity: Dz.U. z 2024 r., poz. 497).

Inne aktualności

Jesteś zainteresowany naszą ofertą?

Wypełnij formularz i skontaktuj się z nami!

This site is registered on wpml.org as a development site.